marți, 14 august 2007

omu` bun

de ceva vreme ma rodea un adidas sa va spun cum am primit eu intr-o noapte, in locatie de gestiune un telefon mobil.
se facea ca eram in zarnesti. cautam un loc c-o mana de paie unde sa puna si capu`meu capu`. ghinionul prostiei mele ca ma incapatanasem sa nu fac rezervare, desi era week-end in mijloc de sezon. in traducere, canci locuri. pe vreo raza de 60 de km. intrebasem la greu, cred ca doar la stanile din piatra craiului nu ajunsesem. nicaieri, nimic. si toti proprietarii de pereti de pensiune se uitau la mine cu dispret sau cu si mai mult dispret.
ca o starpitura holmleassa ce ma gaseam, am oprit si la pensiunea cu cai, pe drumul spre poiana marului, desi inauntru nici caii nu nechezau, nici oamenii nu chiuiau. mai probabil cu totii sforaiau.
si cum ma dau eu jos din telegutza mea, se iveste din pamant, la stanga portierei mele, un localnic cu un telefon intre 5 degete. omu` semi-afumat, la vreo 50 si ceva de ani imi da telefonul si-mi zice ca nu stie ce are de tot clipeste si sa ma uit eu la el poate-i dau de cap. si-mi tranteste mobilu` in palme. zdroppppppp.
cum ma gasise el pe mine mester de telefoane, habar n-am. bre, stai ca am si eu o treaba, o nevoie, o dorintza, o nazuintza. apuc sa spun ca caut (sic) o pensiune si omu` trece la comanda. ma intreaba daca vreau sa raman la vecinii lui, eu zic ca da, el o ia inainte, da poarta de perete si incepe sa urle prin curtea alora. eu raman la masina cu telefonul lu` nenea si ma uit. asta uitase de mine, n-avea nicio treaba, urla la balconul alora mai dihai ca romeo la balustrada lu` coana julietzica.
telefonu` sireacu n-avea nici pe dreaq, doar o lipsa profunda de baterie si de, isi cerea drepturile.
ma duc dupa domn in curte, dau sa i-l dau, el ma intreaba daca l-am reparat.
ii spun ca e bun, sa-l dedulceasca la corent de priza, omul il ia, il baga in buzunar si continua sa urle. in casa, in curte, in grajd, nici o miscare. strafulgerat, cetateanul ma intreaba pe mine, n-ai un telefon? n-am bre, zic eu neincrezator. n-ai? ca iti dadeam numaru` de aici si-i sunai. n-am bre, lasa contribualii sa doarma! da` sigur n-ai? ma intreaba el insistent, luand acum la ciocanit usi si ferestre deopotriva. eu zic nu si incerc sa-l scot din incinta. greu, omu` se lasa convins. ajunsi la masina imi marturiseste ca la o strada mai in spate sunt alte 2 pensiuni si una e frumoasa rau si daca vreau merge cu mine. sa-mi arate, la ce va gandeati??
hotarat, da sa se urce in masina sa-mi arate unde sa merg. mah, stiam eu ca romanii is ospitalieri, da` nici chiar asa. eu, stiti e tarziu poate aveti treaba si deja v-am incurcat. el mai sta, se mai gandeste si zice: nu mai merg, ma duc sa ma culc, dar daca o iei la prima la dreapta si pe urma urci pe langa o vulcanizare, care da intr-o strada........

Niciun comentariu: